Ümit, Sen benim grubumda mısın değil misin bilmiyorum, ama kendimi tutamadım. Bu fotoğraflar için tebrikler... Ne kadar farklı gözlemlediğin kadrajlar sayesinde anlaşılıyor. Köşke çoğunluk bütün olarak bakarken ve ufuk çizgisine dşkkat çekerken sen tam tersi yapılara, duvarlara yanaşmışsın. Bence herkesin kullandığı klişe imajların hiçbirini kullanma. Ortada ve sağ altta görülen iki imajın niteliğine benzer biçimde, objektifi yapının yüzeylerini yalayacak biçimde kadrajla. Hiç bahçe olmasın. Çok provoke edici ve çarpıcı bir kavram olan 'close up' ı kullanmayı düşünür müsün? Close up giderek yakınlaşan görüntüyü ifade den bir teknik terim. Ama aynı zamanda Antonioni'nin kült filminin adı... Türkçeye cinayeti gördüm olarak çevrildi. Mutlaka duymuşsundur. 70lerin İngilteresinde bir fotoğrafçının halka açık parkta kendi halinde fotoğraf çekerken bir cinayete tanık olmasını anlatır. Gözün görmediği şeylerin gördüklerinden çok olduğunu ima eder. Film öte yandan gerçek ve gerçeğin yeniden sunumu üzerine bir textbook gibidir. Tasarımda kolaylıkla fiziksel formlara dönüşebilecek bir kavram bu aynı zamanda. Yeri anlatan paftada hele ki closu up tekniği kullanılırsa çok güçlü olur diye düşündüm. Bir de bu parkın sıradan ve meşru görünen görüntüsünün ardında gözümüzün görmediği neler olduğunu sorabilirsin bu yolla. Renkler de çok iyi. Paftanın backgroundunda yer alan imaj yer karosu gibi sonradan oraya eklenmiş bir şey yerine daha orjinal bir detayı da olabilir. Tasarım da parkın ortasında bir yer değil de gözümüzün görmediği bir detayı bize gösterecek, duvarlara yanaşacak, ,insanların bazı yüzeylere, kadrajlara daha yakından bakmasını sağlayacak bir konumda olur.
1 yorum:
Ümit,
Sen benim grubumda mısın değil misin bilmiyorum, ama kendimi tutamadım. Bu fotoğraflar için tebrikler... Ne kadar farklı gözlemlediğin kadrajlar sayesinde anlaşılıyor. Köşke çoğunluk bütün olarak bakarken ve ufuk çizgisine dşkkat çekerken sen tam tersi yapılara, duvarlara yanaşmışsın. Bence herkesin kullandığı klişe imajların hiçbirini kullanma. Ortada ve sağ altta görülen iki imajın niteliğine benzer biçimde, objektifi yapının yüzeylerini yalayacak biçimde kadrajla. Hiç bahçe olmasın. Çok provoke edici ve çarpıcı bir kavram olan 'close up' ı kullanmayı düşünür müsün? Close up giderek yakınlaşan görüntüyü ifade den bir teknik terim. Ama aynı zamanda Antonioni'nin kült filminin adı... Türkçeye cinayeti gördüm olarak çevrildi. Mutlaka duymuşsundur. 70lerin İngilteresinde bir fotoğrafçının halka açık parkta kendi halinde fotoğraf çekerken bir cinayete tanık olmasını anlatır. Gözün görmediği şeylerin gördüklerinden çok olduğunu ima eder. Film öte yandan gerçek ve gerçeğin yeniden sunumu üzerine bir textbook gibidir. Tasarımda kolaylıkla fiziksel formlara dönüşebilecek bir kavram bu aynı zamanda. Yeri anlatan paftada hele ki closu up tekniği kullanılırsa çok güçlü olur diye düşündüm. Bir de bu parkın sıradan ve meşru görünen görüntüsünün ardında gözümüzün görmediği neler olduğunu sorabilirsin bu yolla. Renkler de çok iyi. Paftanın backgroundunda yer alan imaj yer karosu gibi sonradan oraya eklenmiş bir şey yerine daha orjinal bir detayı da olabilir.
Tasarım da parkın ortasında bir yer değil de gözümüzün görmediği bir detayı bize gösterecek, duvarlara yanaşacak, ,insanların bazı yüzeylere, kadrajlara daha yakından bakmasını sağlayacak bir konumda olur.
Yorum Gönder